Žáci 2. stupně se zapojili do kampaně Buď #NicotineFree, kterou pořádá Státní zdravotní ústav u příležitosti Světového dne bez tabáku, který od roku 1988 vyhlašuje WHO vždy 31. května.
Světový den bez tabáku letos upozorňuje na manipulativní taktiky tabákového průmyslu, který cílí především na děti a mladistvé. Vzhledem k rostoucímu povědomí o škodlivosti cigaret a zpřísňování legislativy přicházejí výrobci s „moderními“ alternativami, jako jsou e-cigarety a nikotinové sáčky. Tyto produkty vytvářejí zdání neškodnosti a lákají atraktivním vzhledem i příchutěmi, přestože obsahují vysoce návykový nikotin s negativními dopady na zdraví.
Taktiky výrobců jsou často mířeny na děti!
Kampaň má za cíl zvýšit u žáků povědomí o rizicích a odhalit marketingové manipulace, které vedou mladé lidi k užívání těchto produktů.