Druhý krok je osvědčený a mezinárodně využívaný program zaměřený na rozvoj sociálních a emočních dovedností u dětí. Pomáhá žákům rozvíjet empatii, porozumění druhým, zvládat vlastní emoce, řešit konflikty a posilovat sebedůvěru i zodpovědné rozhodování.
Program probíhá formou pravidelných aktivit a diskuzí v rámci třídních kolektivů. Lekce jsou přizpůsobeny věku žáků a využívají modelové situace, příběhy i praktická cvičení, která děti vedou k přemýšlení o sobě i o druhých.
Proč je program Druhý krok důležitý?
Efektivní prevence začíná včas. Práce s emocemi a vztahy už od nižšího školního věku pomáhá předcházet šikaně, agresivnímu chování, úzkostem i školní neúspěšnosti.
Program vytváří bezpečné a podpůrné prostředí, ve kterém se děti cítí přijímané, respektované a mají prostor učit se nejen vědomostem, ale i důležitým životním dovednostem.
Naše škola se rozhodla program Druhý krok zařadit do výuky, a to konkrétně do vyučovacích hodin Etické výchovy ve 3. ročníku. Lekce se konají jednou za 14 dní. My věříme, že stejně jako matematika nebo čtení, i dovednosti jako empatie, seberegulace a schopnost řešit konflikty jsou zásadní pro zdravý vývoj dítěte a jeho úspěch nejen ve škole, ale i v životě.
Lektorský tým
Program probíhá pod vedením vyškolených lektorů:
- Mgr. Iva Pospíšilová, MBA – ředitelka školy
- Mgr. Barbora Kryštofová – školní psycholožka
- Mgr. Jana Skotáková – školní speciální pedagožka
